Bloggare!

1kommentarer

Heej!

Idag hade jag lust att skriva en liten "debatt?" eller vad jag nu skall kalla det, ämnet som jag valt idag är då Bloggare ;)

Och jag har radat upp några katigorier som jag skall skriva om...


1. Bloggar som jag läser

Jag läser ganska många bloggar, vissa som jag följer konstant och vissa som jag kollar lite då och då för att kolla läget eller helt enkelt för att jag har lust för det. Om jag nu skulle nämna dem ser jag detta INTE som smygreklam, jag tipsar och bara informerar om vilka jag läser. De jag följer är Epicfaiil, Kissies, Dessies, TiepAmandahhs och Paow. Sedan kollar jag även in på mindre bloggar, Hanna Widerstedts, Hugo Rosas, Fokis, Kenzas och BlondinBellas. Jag tycker om att läsa om andras liv och vad det gör så kritisera inte för jag gillar att läsa dessa bloggar.. Okej?  ;)

2. Bloggares Attityd

Det finns mer Mognare bloggare och mer omognare bloggare, det kommer det alltid finnas! Här skulle jag ha så mycket att skriva men tar upp det mest viktigaste, som jag tycker då! Som jag känner, och nästan vet, så händer det mesta i Stockholm, Göteborg eller Malmö! Det är där vi oftast kan hitta de mer kaxiga bloggarna som går ner och "hackar" på alla andra genom att få dem att känna sig sämre - då fortsätter de läsa bloggen för att få tips och kunna eftersträva denna personen! De kan inte vara sig själva och får inte bättre självförtroende!! :( Tex. " Heej alla avundsjuka", " Bara för att ni är fattiglappar", " Men gud, banta du är fet som en kossa!" och " Ni är så fula allihoppa, Grr!"
Det gör andra ledsna och irreterade! Nu tänker jag inte hoppa på någon med detta med kan säga att det är en större bloggare! ;) Vill inte skapa drama..

3. Bloggare som Jag "Dissar"

Här nämner jag inte några namn, jag förklarade lite i kategorin ovan vad som gör mig smått irreterad! Mitt humör kan verkligen gå upp i varv men jag nämner inga för att jag inte vill skapa Drama om dessa personer skulle råka läsa det! Dock handlar det om några större bloggare/bloggar med ca. +100 läsare om dagen eller nått sånt! ;)
Men varför jag "Dissar" dessa bloggare är för att de använder den elaka taktiken för att bli större och få fler hat läsare.. Ni kanske har hört uttrycket " My haters Made me Famous"

4. Bloggare som Jag "Hissar"

Här kommer jag skriva personligt om 5st bloggare (större) som jag gillar att läsa och beundrar! ;) Berättar mer varför osv. under deras namn!


Tycker att Moa har en jätte skön och härlig stil! Hon vågar att vara sig själv och främst vågar bjuda på sig själv inför folk som hon inte en känner! Det kallar jag att vara en bra "Förebild" ;)











Paow har också bra sjävförtroende, hennes blogg visar bilder och text från hennes liv och vem hon är! Paulina får säkert massa hat mejl osv. men hon klarar av dem och vågar också bjuda på sig själv! Väldigt fin tjej tycker jag! :D










Dessie kan också vara sig själv, hon tar kommentarerna och liksom stoppar undan dem, fast hon blir nog lite nere av att så många aldrig ger upp...! Folk kan aldrig sluta, liksom om en har sagt det behöver inte 100 andra komma o säga det igen... ;) Väldigt fin och målmedveten tjej!

















Amandah är en väldigt fin tjej, hon är ganska ny inom bloggvärlden och har ändå fått hårda kritiker mot sig och det förvånar mig att hon handskas bra med dem! Hon har nog lärt sig att de bara gör det oftast för att de inte har något bättre liv! Fastän hon är en männsika, så tat lungt med alla hatkommentarer och mejl! ;)
















Alexandra har vart med i denna bloggvärlden ganska länge pch är nog den mest omtalade bloggaren i Sverige! Först när hon blev känd genom "Bitch-taktiken" hatade många folk henne och hon fick snabbt lära sig att lägga undan folks elaka kommentarer och mejl!
Men nu har Alexadra vuxit upp och slutat med den "taktiken"... Folk kan tycka att hon blivit lam osv. Men saken är den att hon lärt sig växa upp och att det inte tjänar så mycket på att vara elak... ;)
Alexandra är en jätte fin tjej som äntligen kan visa vem hon är, även om Kissie kan vara som ett andra liv med Glamour, shopping och festa! Fast hon har också sitt privatliv som folk borde respektera! ;)

Kissie/Alexandra är en stark tjej som följer sin egen väg! Och hon klarar nog vad som helst! :D Keep Going on Beauty!  ;)



Allt för mig idag då! Men ni får ha det så bra! :D

1 kommentarer

TIEPAMANDAHH ♥

13 Jan 2012 22:11

Detta var riktigt kul att läsa :D

tack!

kram på dej!! <3

Kommentera

Publiceras ej